Omschakelen naar een anderhalvemeterkantoor
In de afgelopen tijd zijn er heel wat nieuwe woorden bedacht, zo ook het woord anderhalvemeterkantoor! De betekenis ervan lijkt simpel, maar bij de realisatie komt er nogal wat kijken. In een anderhalvemeterkantoor dien je rekening te houden met anderhalve meter afstand tussen alle werknemers, klanten en bezoekers. Maar hoe geef je daar betekenis aan? Ondernemingen staan voor de grote vraag of ze kantoren volledig moeten herinrichten of bepaalde meubels tijdelijk moeten verwijderen. Voor kleinere ondernemingen is dat prima te overzien, voor grotere ondernemingen steekt er een fikse planning achter. Daarbij kun je op dit moment goed gebruikmaken van het feit dat veel werknemers vanuit huis werken. Er is vrij spel om het kantoor opnieuw in te richten!
Hulp bij het anderhalvemeterkantoor
Het is niet altijd makkelijk om de organisatie helemaal zelf te doen. Wij van UTS hebben jarenlange ervaring in het verhuizen en inrichten van kantoren en bedrijfspanden. Zo organiseren we bijvoorbeeld voor een aantal grote bedrijven de omschakeling naar een anderhalvemeterkantoor en realiseren we thuiswerkplekken. Onze projectmanagers kunnen je adviseren en begeleiden naar de nieuwe regels. We kennen alle regels en maatregelen, en weten ook hoe je daar mee kunt omgaan in een organisatie. Daarbij nemen we alles mee: de communicatie tussen verschillende afdelingen, de looproute binnen je bedrijf, lunchen in shifts en zelfs de wachtrij voor de printer en de lift ontsnappen niet aan onze aandacht!
Inrichten in de praktijk
Hoe gaat zoiets in zijn werk? Bijvoorbeeld door kantoormeubilair weg te halen en in opslag te nemen. Zo hebben we voor een groot concern 4500 bureaustoelen opgehaald, zodat de werknemers probleemloos kunnen werken op anderhalve meter afstand van elkaar. Met dit soort aanpassingen kan er op een relatief eenvoudige en natuurlijke manier afstand worden gecreëerd. Zijn de meubels op een later tijdstip weer nodig, of worden de maatregelen afgezwakt? Dan zorgen wij dat alles netjes op zijn plek terugkomt. Door ons opslagbeheersysteem worden alle meubels namelijk per ruimte en afdeling geregistreerd en opgeslagen. Lees hier meer over de invulling van het anderhalvemeterkantoor. Onze adviseurs vertellen je graag wat we voor jouw bedrijf kunnen doen!
Neem contact op