Logistieke processen verbeteren; hoe doe je dat?

Just in time

Just in time, lean, supply chain management; de termen vliegen je om de oren. Het is allemaal bedoeld om de logistieke processen te verbeteren, maar hoe doe je dat? Het antwoord is simpel: met UTS. Door onze jarenlange ervaring kunnen wij vrijwel alle logistieke processen verbeteren.

Opslagdepots

Verspreid over heel Nederland hebben wij opslagdepots. Deze zijn goed bereikbaar en beschikken over de juiste condities voor het (tijdelijk) opslaan van goederen en meubels. De opslagdepots kunnen dienst doen als hub om de lading van hieruit te verdelen naar eindbestemmingen. Ook kun je bij ons terecht voor order completing: wij zorgen dan voor ontvangst, inname en controle van geleverde goederen. En zodra de order compleet is, verzorgen wij het transport naar de afnemer. Indien gewenst zelfs inclusief montage. Ideaal dus voor logistieke diensten in de keuken- en interieurbranche.

Meubelbranche

Wij werken dan ook vaak in opdracht van de meubelbranche. De projectinrichter schakelt ons in om meubels of onderdelen op te halen en deze tijdelijk op te slaan. Vervolgens leveren wij ze in de juiste volgorde uit en worden ze door ons op locatie in elkaar gezet. Indien gewenst kunnen we ook de tv aansluiten, lampen en schilderijen ophangen en schoonmaken. Op tijd en binnen budget.

Diensten

Afhankelijk van de wensen van de projectinrichter, zorgt UTS dus voor (tijdelijke) opslag, transport, het inrichten van de ruimtes, het monteren van de meubels en het afvoeren van de emballage. Maar zoals gezegd zijn er ook tal van andere diensten mogelijk. We kunnen bijvoorbeeld onze handyman inschakelen voor het verrichten van kleine technische of bouwkundige werkzaamheden. De handyman is ook inzetbaar als huismeester, zodat er altijd iemand aanwezig is die kan ingrijpen bij technische calamiteiten.

Logistieke processen verbeteren met onze Servicedesk

Logistieke processen verbeteren begint altijd met een goede communicatie. Daarom hebben wij een centraal aanspreekpunt gecreëerd: onze Servicedesk. Hier worden alle vragen over (meubel)logistiek beantwoord. Ook als je bepaalde diensten wil aanvragen, bel je met de Servicedesk. Zij sturen je verzoek dan door naar de juiste vestiging en de juiste persoon. Periodiek ontvang je management rapportages met daarin een overzicht van alle afgenomen diensten in aantal en type, inclusief de kosten per locatie. Eén loket, één factuur, geen zorgen!

Wat je wensen ook zijn, logistieke processen verbeteren doe je met UTS! Neem vandaag nog contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Neem contact op